VARMTVANDSTRÆNING

Bevægelse i vand er en skånsom motionsform, ideel for dig med smerter, spændinger eller andre fysiske udfordringer.
Her styrkes bevægelighed, muskelstyrke og koordinationsevne, uden at overbelaste kroppen. Vandets bærende egenskaber giver dig større bevægelighed og det varme vand virker smertelindrende.

På vores hold lærer du, hvordan du ud- og afspænder dine muskler. Der arbejdes med øvelser, der fremmer kredsløbet, balancen og styrker musklerne med div. velegnede redskaber.

Når du træner i varmtvandsbassin, vil du opleve, at du har større bevægelsesfrihed, end når du bevæger dig på land. For eksempel kan løb på land forekomme helt umuligt, mens løb i vand er let og smertefrit. Vores hold er særligt egnet til dig med en fysisk udfordring såsom gigt, osteoporose eller problemer i fx. ryg, skuldre, knæ, led eller muskler Individuelle hensyn.

Holdene undervises altid af en af en fysioterapeut.

Der fokuseres på muskelstyrke- og udholdenhedsøvelser for hele kroppen, samt stabilitet- og balancetræning, udspænding og afspænding. Niveau justeres ud fra holddynamik.

Ved medlemskab af Sygeforsikringen Danmark gives refusion, det kræver dog at du inden start bestiller en 1. konsultation/undersøgelse hos fysioterapeuten. Det er ikke længere et krav at have henvisning fra lægen.

Undervisningen foregår i varmtvandsbassin ved Kurbadet Limfjord, der er 135 cm dybt og 34 grader varmt. se mere om Kurbad Limfjorden her: www.kurbadlimfjorden.dk

Der trænes ca. 40 min.. Før og efter træningen har man mulighed for at benytte biosauna, infrarød sauna mv. eller bare sidde og slappe af i det lille bassin og få sig en lille snak. Der er plads til individuelle hensyn.

Fordele ved varmtvandstræning:

• Led og muskler belastes markant mindre af egen kropsvægt, end når man træner på land
  • Varmt vand kan være afslappende, beroligende og smertelindrende
  • Træning i vand kan give øget bevægelighed og smidighed i muskler og led

Book dig på et hold ved at kontakte klinikken på 9785 3930.